איזה צבעים מומלצים להשתמש בצביעת גדר עץ?

בחירת הגוון לצבע הגדר של כל אדם היא עניין אישי, והיא נתונה להחלטת כל אדם על פי טעמו האישי וסגנון העיצוב של הבית. בשנים האחרונות מקובל לבחור בצבעים בהירים יחסית, כך שהצבעים הנפוצים ביותר הם חום בהיר, בז’, אפור בהיר, לבן, חום אדמדם וכדו’.

בנוגע לבחירת סוג הצבע, חשוב לבחור צבע בעל המאפיינים הבאים:

  • צבע עץ – חשוב להקפיד על שימוש בצבעים המותאמים לעץ. צבעים אלה מותאמים במיוחד לתכונות העץ השונות, והם מאפשרים גמישות, עמידות לשינויים, אפשור יכולת נשימה וכו’.
גדר
  • צבע שמן דוחה מים – תפקידו העיקרי של הצבע הוא ליצור שכבת הגנה ובידוד סביב העץ, ולמנוע מרטיבות ונוזלים לחדור אל תוכו. חשוב לבחור בצבעים מבוססי שמן ולא מבוססי מים, בכדי ליצור שכבת הגנה איכותית ויעילה.
  • צבע דוחה מזיקים – בצבעים רבים משולבים חומרים דוחי מזיקים, המאריכים את חיי העצים ומונעים מהם לפתח פטריות, עובש, מושבות טרמיטים וכדו’.
  • צבע חוסם UV – באמצעות חומרים שונים ניתן לחסום את קרינת ה-UV המגיעה מהשמש, ולשפר את שכבת ההגנה סביב עצי הגדר.
  • שקוף או אטום – צבעי השמן לגדרות העץ מגיעים במגוון רמות כיסוי, כך שחלקם שקופים לחלוטין, חלקם בעלי שקיפות חלקית וחלקם אטומים לחלוטין. הבחירה בין אפשרויות אלה היא אסתטית בעיקרה, וכל אדם יכול לבחור על פי טעמו האישי.

בסיכום הדברים נעיר שמומלץ לקנות צבע ממותג מוכר וידוע, בכדי להבטיח שגדר העץ שלכם אכן מקבלת את הטיפול האיכותי והטוב ביותר. חשוב לומר שטיפול בחומרים שאינם איכותיים עלול לגרום לנזקים גדולים, ובתמונה הכוללת הוא צפוי לעלות לכם מחיר גבוה יותר ממחיר הצבע המקורי. אם יש לכם שאלות נוספות בנוגע לבחירת הצבע לגדר העץ שלכם אתם מוזמנים לפנות אלינו, ונשמח לסייע לכם בכל דרך שנוכל.